Știri
ADDIS ABABA – Doar 5,4% dintre elevii de liceu din Etiopia au promovat examenele de admitere la universitate din acest an, în ceea ce experții consideră a fi cel mai recent semn că sistemul educațional încă se clatină după reformele îndrăznețe implementate acum trei ani.
Anul trecut, doar 3,3% dintre candidați au promovat examenul extrem de important.Ministerul Educației a întreprins reformele în 2021 pentru a îmbunătăți standardele de educație și predare și pentru a eradica copiatul la examene, despre care se credea că este larg răspândit.
Aflați mai multe
În urmă cu trei ani, Birhanu Nega, actualul ministru al Educației, a preluat portofoliul și a declarat că guvernul va stopa practicile incorecte de la examene care au loc online și că va fi stopată corupția din sistemul de învățământ.El a anunțat, de asemenea, că guvernul va testa competența profesorilor, în fața presupusei fraude cu certificate a tutorilor în ceea ce privește calificările academice.
În anul următor, teama de a nu avea suficienți studenți pentru a începe anul universitar a forțat guvernul să reducă notele de admitere la 30%.De asemenea, a admis mai mulți studenți.
Potrivit lui Tirussew Teferra, profesor de educație la Universitatea din Addis Abeba, care a declarat pentru Semafor Africa că sistemul actual se concentrează ‘mai degrabă pe rezultatele examenelor decât pe încurajarea competențelor necesare la alte niveluri’, ‘ceea ce reflectă lipsa unei pregătiri adecvate a elevilor, formarea profesorilorcu puțin sprijin psihosocial și infrastructură pentru a-i ajuta.’.
Pasul înapoi
Înainte ca guvernul să înceapă reformele în domeniul educației, gradul de acceptare a studenților la instituțiile terțiare era mult mai ridicat.În 2021, rata de acceptare a fost plafonată la 55%, urmată de 48% în 2022, în timp ce conflictele recurente din Cornul Africii au afectat grav și sectorul educației.
UNICEF estimează că combinația de șocuri climatice și conflicte a dus la închiderea a peste 5 430 de școli și la avarierea a peste 9 000 de școli, dintr-un total estimat de 8,3 milioane de copii de vârstă școlară care nu au fost înscriși în nicio instituție de învățământ.